2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 januar februar marec april maj junij julij avgust september oktober november december |
Proščenje pri karisah - škofova pridiga
torek, 10.06.2014
Pridiga škofa ordinarija msgr. dr. Petra Štumpfa pri sv. maši ob prazniku Marije, Matere Cerkve v klariškem samostanu v Turnišču.
Marija, Mati Cerkve ? Turnišče, 9.6.2014
Mislim, da apostol Janez ni mogel najti boljših izrazov, da bi nam predstavil Marijo. Videl jo je kot ?ženo, obdano s soncem?. Sonce pomeni večno realnost, iz katerega izhaja življenje. Nebesa so osvetljena z Lučjo samega Boga in v tej Luči je Marija. Sonce je popolno nasprotje hladne in puste teme, kjer pustoši zmaj (prim. Raz 11,1?10). Marija je podoba Cerkve, vendar ji grozi zmaj, hudobni duh, ki jemlje Cerkvi nebeški sijaj in ga meče v minljivost tega sveta.
Cerkev je v nenehnem boju med svetostjo in zlom. Na vsak način se zmaj hoče vriniti v Cerkev in jo napraviti za zgolj človeško ustanovo, ki ima enake skrbi, kot jih ima ta svet: pridobivanje, trženje, lobiranje in še kaj.
Zmaj vdira v Cerkev zelo različno, enkrat kot preganjalec, drugič kot dobrotnik. Kot preganjalec zmaj nima dosti uspeha, ker preganjanja Cerkev krepijo in očiščujejo. Ko pa zmaj pride kot dobrotnik, Cerkev to lahko hitro spregleda, postane brezbrižna do evangelija, na neprimeren način išče sredstva za delovanje. Niti se ne zave, kdaj so v njej našli svoje mesto lobiji, ki si obetajo koristi. Zaslužni papež Benedikt XVI. je opozarjal, da Cerkve sedaj ne ogrožajo zgolj zunanji sovražniki. Najhujša nevarnost za Cerkev prihaja iz nje same. Tudi papež Frančišek je v Braziliji priznal, da so lobiji znotraj Cerkev zanjo prava katastrofa. Lobiji so skupine vseh vrst ljudi, ki preprosto niso pošteni. Skrivajo se za svojo vero in celo za cerkvene službe. Mislijo, da jih pripadnost Cerkvi ščiti in jim dovoljuje tudi nemoralna dejanja. To Cerkvi povzroča porodne bolečine. In Cerkev prav to sedaj doživlja.
Zmaj hoče uničiti Jezusa in ga pregnati iz Cerkve in iz tega sveta. Zmaj dobro ve, da je Jezus premagal smrt in pekel, saj je vstal od mrtvih. Zmaj, hudobni duh, dobro pozna nebesa. Nekoč je bil tam kot najlepši od nadangelov, ki je bil Bogu najbližji, toda postal je ljudem nevoščljiv. Bog nas je namreč ustvaril kot svoje, Božje otroke. Napuh je tega nadangela spremenil v zmaja, ki si prizadeva, da nebes ne bi nikdar dosegli. Že sveti Avguštin je dejal, da izven Cerkve ni rešitve, kajti samo Cerkev je varuhinja zakramentov, ki so vidno znamenje nevidnega delovanja Boga v nas. Kristus je dal učinkovita sredstva, ki nam pomagajo do večnega življenje v nebesih, samo Cerkvi. In zmaj, hudobni duh, to dobro ve. Zmaj se ne boji naše vere, kajti tudi on veruje, saj pozna Boga neizmerno bolj kot mi. Z razliko od nas pa zmaj ni sposoben ljubiti in biti pošten. Predpogoj za vero je poštenost. Danes ni več pomembno ali si na levem ali desnem političnem polu. Pomembno je samo to, ali si pošten ali nisi pošten. Tukaj je vsa naša drama. Kdor veruje in ni pošten, je izdajalec Jezusa Kristusa, je Juda Iškarjot.
Marija je veliko znamenje rešitve. Bog jo je ogrnil s svojim plaščem ? Soncem, s svojim dostojanstvom. Bog sam je njeno oblačilo. To je dar in milost. Pri krstu smo bili odeti v posvečujočo milost. V nas so bile posajene kali večnosti. Smrt je samo preoblačenje v oblačilo večnosti. Tega oblačila moramo biti vredni.
Tisti, ki to zapravi, izgubi sebe. Marija je zato znamenje vseh, ki iščemo načine, kako si pridobiti primerno obleko večnosti.
Kjer se pojavi Marija, ljudje zaznajo Boga. Tam je veliko luči, svetlobe, odsotnost teme in greha. Marijina svetišča so kraji luči in svetlobe. Pri Mariji dobivamo razsvetljenje in postajamo luč za druge.
Že stari cerkveni očetje so trdili, da je Marija morska zvezda, ki človeštvu pomaga pri orientaciji k Bogu. Marija je močna kakor vojska, ona je zmagovalka nad hudobnimi duhovi. Devica Marija je močna zaradi svoje brezmadežnosti in Božjega materinstva. Pred njo se tudi peklenske sile ustavijo poražene in strte.
Povsem logično je opozorilo nekega gospoda iz našega javnega družbenega življenja, ki ga je izrekel pred nekaj dnevi na televiziji: ?Dokler bodo napadali Cerkev, bo v Sloveniji hudo narobe in se ne bo nič obrnilo na bolje!?
Slovenci smo Marijin narod in samo kot Marijin narod lahko obstanemo. Ni druge možnosti. Marija je z nami v Cerkvi in nikakor zunaj Cerkve.
In kje bi lahko bili mi, njeni otroci? Zunaj Cerkve? Tam, zunaj, ni varnega prehoda do nebes. Zunaj Cerkve je vse majavo, trhlo in nevarno. Tam, zunaj, ni poti do rešitve. Tam, zunaj, rjove hudi duh, ki je zaradi ošabnosti izgubil svoj obstoj v Bogu in sedaj besno in panično išče možnost obstoja v ljudeh. Brez ljudi hudi duh nima smisla ne obstoja. Zato se vzpenja do naših duš, da bi nas požrl. Apostol Peter je namreč v svojem prvem pismu zapisal: ?Trezni bodite in budni! Vaš nasprotnik hudič hodi okrog kakor rjoveč lev in išče, koga bi požrl? (1Pt 5, 8).
Kako varno je biti v Cerkvi, kjer Marija tiho ustvarja vzdušje topline, miru in molitve! Pri tem nam Marija odpira oči, da lahko v Cerkvi zaznamo Duha Tolažnika, ki ga svet ne more prejeti, ker ga ne vidi in ne pozna. Mi ga poznamo, ker smo ga prejeli pri sv. krstu in sveti birmi. Poznamo ga, ker ostaja pri nas.
Jezus nas ni zapustil, da bi ostali kot sirote na tej zemlji (prim. Jn 14, 17-18). Skrb za nas je prepustil svoji Materi Mariji, ki nas spodbuja, da zaupamo Svetemu Duhu, da se predamo njegovi tolažbi in njegovemu vodstvu.
Marijin skrb se ujema s skrbjo njenega Sina. To je skrb za zveličanje vseh ljudi. Ko molimo rožni venec, spletamo zelo močno in varno ograjo na mostu vere, ki se je lahko oprimemo tudi v najhujših viharjih. Kdor moli rožni venec, ne pade z mostu, ki vodi v nebesa.
Jezus in Marija, Mati Cerkve! Usmilita se nas in nam pomagajta, da bomo tudi Slovenci stali in obstali v katoliški veri in v katoliški Cerkvi in tako srečno dospeli v domovino, ki je v nebesih!
Marija, Mati Cerkve, prosi za nas, ki se k Tebi zatekamo!
- amen
+ dr. Peter Štump, murskosoboški škof