Škofija Murska Sobota
Škofija Murska Sobota

SPLETNE POVEZAVE ŽUPNIJ

MISEL DNEVA

"Kdor ne moli, ni kristjan, čeprav zapisan v krstno knjigo. Molitev je opešala. Zakaj? Ker je opešala vera. Vera pa je opešala, ker je molitev ni hranila, ker ni bilo osebnega odnosa do Boga, kar je mogoče samo v molitvi." B. sl. Alojzij Kozar

Božja beseda


Vir: www.hozana.si

ANKETA

O čem govorijo Zlata zrna v 97. številki škofijskega glasila Poti k Bogu?
  o jeseni
  o stvarstvu
  o domovini
  o očetovstvu
  o materinstvu
  o duhovnih poklicih
  o starševstvu
  o veri
rezultati anket

2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  
januar  februar  marec  april  maj  junij  
julij  avgust  september  oktober  november  

Murska Sobota: V noči čarovnic so mladi molili

nedelja, 29.10.2017


V soboški stolni cerkvi sv. Nikolaja se je v nedeljo zvečer, 29. oktobra 2017, zbralo okrog 150 mladih, nekaj odraslih, duhovnikov in sester Hčera Marije Pomočnice k molitvi v spravo za bogokletje, ki se dogaja v nočeh zabavljaških prireditev na čast čarovnic v rakičanskem gradu in drugod po Sloveniji. Molitev je pripravil in vodil škofijski referat za mlade. Pri molitvi je z močno sporočilnimi pesmimi sodelovala tudi mladinska pevsko instrumentalna skupina Stična band. Mladim se je pridružil tudi soboški škof msgr. dr. Peter Štumpf, ki je ob koncu molitve z Najsvetejšim vsem podelil evharistični blagoslov.

Na začetku molitve je škof razložil naravo in zgodovino čarovništva in s tem v zvezi tudi tragedije, ki so se dogajale v srednjem veku vse do začetkov 18. stoletja. Opozoril je, da to molitveno srečanje nikakor noče biti konkurenčno dogajanje čarovniškim prireditvam v Rakičanu in po Sloveniji, temveč pomeni slavljenje Boga, ki je edini Stvarnik vesolja in Gospodar vsega človeštva.

Čarovništvo samo po sebi nima nobene moči, je pa vstopno mesto za hudobnega duha v dušo človeka, saj čarovništvo pomeni človekovo hotenje obvladovati svet brez Boga. Čarovništvo išče skrite sile znotraj snovnega sveta. Pri tem kliče na pomoč nadnaravno. Ker čarovništvo hoče Bogu iztrgati njegove stvariteljske moči, zapade v črno magijo, ki kliče na pomoč hudobnega duha.

Tako kot v srednjem veku, ko je krščanski red doživljal krizo, tudi danes, ko sekularizacija hoče dokončno odpraviti iz družbe vse, kar je povezanega s krščanstvom, se med ljudmi pojavlja občudovanje čarovnic in satanistov. Tudi zaradi napadov na Cerkev s strani medijev, nekaterih družbenih struktur in vplivnih posameznikov je krščanstvo v zavesti ljudi močno oslabljeno in ne zagotavlja več zadostnega občutka varnosti pred silami narave, zgodovine in brezimne usode. Ljudje se ne vračajo v srednji vek samo s čarovništvom, temveč se tja vračajo tudi z magičnim razmišljanjem, ki se je vrinilo v strahove pomurskega, slovenskega in zahodnoevropskega kaotičnega prostora.

Histerično navdušenje okrog čarovništva v rakičanskem gradu, ki je prodrlo v pomurske in celo v osrednje slovenske medije, ne pomeni nič drugega kot paniko pred propadanjem, ki je zajelo Pomurje in slovensko družbo. V preteklosti je magija hotela razložiti in razvozlati, kar še takrat znanost ni zmogla. Sedaj znanost razloži in reši več, kot pa so si čarovniki včasih mogli misliti in z magijo niso nikoli mogli doseči. Panika pomurskega prostora in slovenske družbe se vidi v tem – pomurski in slovenski mediji so glasnik tega – da je zavožene gospodarske, ekonomske in celo socialne projekte mogoče preskočiti z magijo. Ne sicer z magijo, ki bi naj zmogla rešiti realne probleme, ker jih v resnici ne more rešiti, temveč z magijo, ki zmore prebujati navdušeno histerijo in tako ljudi odvleči stran od realnosti in jih vsaj za nekaj časa omamiti z idejo o čarovništvu, da ne bodo neugodni za tiste, ki so pač povzročili propad duhovnega, moralnega, kulturnega in materialnega slovenskega vrednostnega sistema.

Histerično navdušenje nad čarovništvom pozablja na tragiko tistih, ki so nekdaj zgoreli na grmadi. Zakaj so v srednjem veku prižigali grmade? Zato, ker je Cerkev predala moralno avtoriteto sekularni sili. In takrat so krivice in okrutnosti cvetele, čarovnice pa na grmadah gorele. Nasilje v srednjem veku se je povečalo sorazmerno s stopnjo suverenosti, ki jo je prevzemala država. In tega se ja bati danes. Ko država hoče iztrgati Cerkvi iz rok tudi tisto, kar ji je še ostalo (družina, vzgoja, karitativnost, kultura), z naklonjenostjo do čarovniških prireditev omogoča histerijo in občudovanje nasilja. Kako drugače bi si lahko predstavljali propagando čarovništva po šolah, celo po domovih za ostarele ter drugih javnih prostorih in navdušenje staršev ter otrok nad zaigranimi mučenji in sežiganji čarovnic? To, kar je gnusno in zločinsko, je postalo spektakularno in zabavno. Mnogi pravijo: »Saj se samo zabavamo in nič drugega!« Do sedaj se zabavamo … Bog nas obvaruj časov, ko pa se ne bomo več zabavali in bo takšna zabava zopet postala zločin!

Molitev mladih v soboški škofiji v eni izmed noči čarovnic je zato bila tudi prošnja k Bogu za pravo pamet tistih, ki so odgovorni za organizacijo, promocijo in izvedbo čarovniških neumnosti. Tisti, ki mislijo, da s čarovništvom lahko omalovažujejo krščanstvo, se hudo motijo. Preprosto so samo zabredli v naivnost magije, katere moč je predvsem v poneumljanju njih samih in v zavajanju ljudi.

Če je imela Cerkev v srednjem veku preveč mirno vest glede čarovništva, in je to v njeno sramoto, pa ima sedaj slovenska država preveč mirno vest glede tega. Pri čarovniških vragolijah v Rakičanu in ponekod v Sloveniji tokrat Cerkve ni zraven. Je pa zraven država s svojo raznoliko podporo, v kateri je krščanstvo postalo zastarelo in celo sovražno, da bi tako lahko sama država postala institucija za »religijo sekularnosti«, katere kult je kapital, moč nad ljudmi pa edina morala.

Molitev mladih v soboški stolnici že nakazuje »krščanstvo druge sape«. Mladi so se vabili in spodbujali k molitvi tudi s pomočjo digitalnih medijev in prenosnih telefonov. Ni jim bilo lahko. Čarovnice in udarne rock skupine v Rakičanu so bili mamljivi. Mnogi njihovi prijatelji, celo bratje in sestre so bili tam. Toda ti, ki so prišli molit, so prišli, ker so zmogli priti. Odrekli so se svojim željam in čutenjem, ker so vedeli, da gredo na kraj, kjer jih čaka živi Bog. To je askeza, v kateri se tudi mladi znajo presegati. Dokler bo tako, bodo na pomurskem in slovenskem nebu še svetile zvezde upanja.

Dr. Peter Štumpf
soboški škof

Foto: Goran Merica

Fotografije

Škofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska Sobota

Napovednik


 četrtek, 12.01.2017 - petek, 12.01.2018

Dom duhovnosti Kančevci

Program 2017 več ...


 petek, 24.11.2017 - nedelja, 03.12.2017

Teden Karitas - Kje sem doma

Škofijski klic dobrote bo 3. decembra v Dobrovniku. več ...


 petek, 24.11.2017

Sv. Jurij ob Šč.: Dobrodelni koncert

Teden karitas po župnijah več ...


 sobota, 25.11.2017

Seminar za izredne delivce obhajila

v Murski Soboti več ...


 sobota, 25.11.2017

Študijsko srečanje za člane ŽPS

Za vse župnije v soboški škofiji več ...


 nedelja, 26.11.2017

Prva Kozarjeva ura

vsakega 29. v mesecu molitvena ura za beatifikacijo B. sl. Alojzija Kozarja, za katerega poteka škofijski postopek za kanonizacijo več ...


 sobota, 02.12.2017

Škofijski ministrantski kviz

na temo Presveta Devica Marija in zakrament sv. zakona več ...


 sobota, 02.12.2017

Kozarjevi dnevi - Predstavitev knjige Kamen in srce

V soboto, 2. decembra bo v Odrancih drugi letošnji Kozarjev dan. več ...


 sobota, 02.12.2017

Adventno srečanje ministrantov in kviz

Adventno škofijsko srečanje ministrantk in ministrantov ter škofijski ministrantski kviz 2017 več ...


 nedelja, 03.12.2017

Škofijski klic dobrote 2017

v Dobrovniku več ...

Celotni seznam napovedi